ثبت نام کلاس های منظومه فکری مقام معظم رهبری(مد ظله)

ثبت نام کلاس های منظومه فکری مقام معظم رهبری(مد ظله)

بسمه تعالی

یکی از چیزهایی که من میخواهم به خصوص به تشکل های دانشجویی توصیه کنم، این است که به طور جدی به کارهای عمیق فکری و فرهنگی برنامه مند و هدفمند و عمیق بپردازند. درباره مسائل اخلاقی، درباره مسائل تاریخ، درباره مسائل انقلاب باید کار عمیق بکنند.

امام خامنه ای (مد ظله العالی)

“منظومه فکری” یعنی چه!؟

وقتی درباره‌ی «منظومه‌ی فکری» سخن میگوییم، قاعدتاً نوعی از اندیشه‌ی نظام‌مند و سامان‌یافته را مراد کرده‌ایم؛ به دیگر سخن، «مجموعه‌ای عناصر و اجزای سازمان‌یافته، نظام و سیستمِ» فکری خاصّی را مورد نظر داشته‌ایم. امّا آیا صِرف همین تلقّی کلّی از این تعبیر، کفایت میکند؟ به دیگر سخن، وقتی که از منظومه‌ی فکری سخن می‌گوییم، در یک نگرش ساده، از تعدادی عناوین و موضوعات ذیل یک اندیشه را مدّ نظر داریم که میان اینها نسبتهایی برقرار است که در کل، یک نظام را نشان می‌دهد.

سخن این است که این موضوعات، چگونه به دست می‌آیند؟ و مهم‌تر از آن، نسبتهای میان این موضوعات را چگونه می‌توان کشف و برقرار کرد؟ آیا در این فرآیند باید از روشهای استقرایی بهره برد یا قیاسی؟ به دیگرِ سخن، منظومه‌ی فکری حرکتی است از جزء به کل یا به عکس؟
معمولاً در یک منظومه‌ی فکری، موضوعات مختلف، ارتباطهای پیچیده، پرتکرار و مختلفی با هم دارند، این وضع، تهیّه‌ی یک الگوی مناسب برای تبیین و بصری‌سازی آن اندیشه را صعب و دشوار می‌کند و گاهی مجبوریم که روابط و مفاهیم را ساده‌تر و بی‌پیرایه‌تر در نظر آوریم؛ که در اینجا سخن این است که تا چه حد میتوانیم مرز این سادگی را توسعه دهیم؟
نظام فکری عبارت است از مجموعه‌ای منسجم و نظام‌مند از مفاهیم که با هدفی خاص و در جهت پاسخگویی به نیازهای مشخّص با یکدیگر مرتبط شده‌اند.

قابل توجه کلیه علاقه مندان به شرکت در کلاس های منظومه فکری مقام معظم رهبری(مد ظله)

دور جدید این کلاس ها به شرح زیر برگزار می گردد:
کتب مورد تدریس:

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم
انسان ۲۵۰ ساله
جدال دو اسلام

استاد مدرس: حجت الاسلام خاک رنگین

طول دوره: ۱۲ جلسه

روز و ساعت برگزاری کلاس: یکشنبه ها ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ (البته بعد از نظرسنجی از افراد ثبت نامی تغییر روز و ساعت امکان پذیر است.)

تاریخ شروع دوره: اسفند ۱۳۹۵

مکان برگزاری کلاس: دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واقع در تقاطع خ ولیعصر (عج) و بزرگراه نیایش

هزینه دوره: ۳۰ هزار تومان

هزینه کتابها(طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن_انسان ۲۵۰ ساله_جدال دو اسلام) با ۵۰ درصد تخفیف: ۲۲ هزار تومان

مهلت ثبت نام به پایان رسید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *