انتقاد بسیج دانشجویی علوم پزشکی نسبت به اکران فیلم غیر ارزشی «من سالوادور نیستم»

انتقاد بسیج دانشجویی علوم پزشکی نسبت به اکران فیلم غیر ارزشی «من سالوادور نیستم»

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ره) طی نامه ای انتقادخود را نسبت به وضعیت سینمایی کشور و اکران فیلم های توهین آمیزی همچون “من سالوادور نیستم” و “پنجاه کیلو آلبالو” اعلام کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حجت الله ایوبی ریاست محترم سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور

سلام علیکم
انقلاب و نظام اسلامي از نعمات خداوند متعال بر اين خاك پهناور است كه خون جوانان بسياري براى تحقق آن ريخته شد و ادامه و حفظ آن از تكاليف بلاشك نسل هاى بعد است. لازمه اين مهم، توجه و عمل به ارزش هاي اسلامي در همه ابعاد و ساختارهاي اين نظام مقدس مي باشد.
اما در كمال تاسف، صدای سینماهایمان نه در شأن انقلاب است و نه در شأن یک کشور اسلامی. روز به روز شاهد توليد و پخش تعداد بيشتري از فيلم هاي ضدارزشي هستيم و كسي جلودار آن نيست. متاسفانه این همان سینمایی است که شهید عزیز ما آوینی بارها هشدار آن را داده و عواقب آن را گوشزد نموده بود، اما وای به حال ما…
لطفاً باري ديگر با ديد نقد به تماشای فیلم “من سالوادور نیستم” بنشینید و توهین و تمسخر به قشر دیندار و مذهبی را نظاره گر باشید.
فیلمی که شاید با دیدگاه طنز بر روی پرده سینما قرار گرفت و بر همين پایه، آمار بسیار بالایی از فروش بلیط ها را به خود اختصاص داد.
انصاف نیست قشر مذهبی که این روزها مورد حملات مکرر بیگانه قرار می گیرد از خودی آن هم به اين شكل ضربه بخورد. شاید بدترین مورد این فیلم، به تصویر کشیدن یک فرد غیر عادی و قطعاً غیر حقیقی به عنوان یک فرد دیندار و مقید به اصول اسلامی است.
حال و هوای دیگر فیلم ها هم تعریفی ندارد. فیلمی با نام پنجاه کیلو آلبالو که گویی نهایت تلاش در آن به کار گرفته شده تا فحشاء، سبک زندگی غربی و…را تبلیغ کند، یکی دیگر از انبوه فیلم هایی است که سینمای ایران را زیر سوال برده است. تمسخر حکم اسلامی در مورد نگهداری عده بعد از طلاق و بی ارزش نشان دادن صفحه دوم شناسنامه یکی از بارزترین این توهین ها بود. متاسفانه به نام آزادی بیان، اجازه توهين به بدیهی ترین و مشخص ترین احکام اسلام داده مي شود.
به راستی سینمای ایران در تخريب ارزشها چه كم از سینمای هالیوود دارد؟؟!!
شما نیک میدانید که اسلام در خصوص هنر و سینما قالب مشخص و قابل استنادی را مشخص نموده که در بیانات مقام معظم رهبری بارها نیز این قوانین تبیین شده است. دانستن آن مسئولیت شما را دو چندان می كند و ندانستن آن حضور شما در این مسولیت را غیر شرعی نموده و عدم اجرای آن به منزله فاصله گرفتن شما و ارگانتان از دین مبین اسلام است.
جناب آقای ایوبی
مسئولیت در جامعه اسلامی بیشتر وظیفه است نه حق؛ پس امید می رود که شما به وظیفه خود به عنوان فردی که به واسطه خون هزاران شهید به مسولیتی در نظام اسلامی رسیده اید ،آگاه باشید و عمل کنید.
و من الله التوفيق
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي شهید بهشتی

New Doc 1_1

مطالب مرتبط