بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ پیرامون حضور فردی معلوم‌الحال با سابقه محکومیت قضایی در فضای مدیریتی دانشگاه

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ پیرامون حضور فردی معلوم‌الحال با سابقه محکومیت قضایی در فضای مدیریتی دانشگاه

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست برود، همه چیزما از دست رفته است.

امام خمینی(ره)

دانشگاه نهاد مقدس دانش است که تنها پاک‌ترین افراد با خالص‌ترین نیت‌های خدمت صادقانه شایسته تصدی مناصب اجرایی این مرکز تربیت نیروهای متعهد و متخصص هستند؛ سلامت بدنه مدیریتی دانشگاه لازمهٔ حرکت آن به سمت دانشگاه تراز انقلاب اسلامی بوده و بسیج دانشجویی همواره خود را ملزم به حراست و حفاظت از آن می‌داند.
متأسفانه در چند سال اخیر فردی به مجموعه مدیریتی دانشگاه ورود پیدا کرده است که سابقه مخدوش و نگران‌کننده‌ای داشته و فاقد حداقل شایستگی‌های لازم جهت حضور در جایگاه‌های مدیریتی دانشگاه است؛ این فرد که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی است، با جعل اسناد دولتی (کارت عضویت نظام پزشکی، پروانه مطب و معرفی‌نامه از یکی از بیمارستان‌های تهران مبنی بر فعالیت خود در آن مرکز) خود را جراح مغز و اعصاب معرفی کرده و اقدام به دریافت وام قابل توجهی از یکی از بانک‌های کشور نموده که به‌جهت این تخلف، در محاکم قضایی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد فرد مذکور پیش از حضور در ستاد مدیریت کرونای شهر تهران به‌عنوان رییس مرکز هماهنگی این ستاد، سابقه مدیریتی قابل اعتنایی نداشته است؛ سابقه قضایی این فرد نشان می‌دهد وی در موقعیت‌های مختلف در پی سودجویی شخصی از آن موقعیت بوده و جای بسی سوال است که طبق چه معیاری و با چه هدفی در دانشگاه تیپ یک کشور حضور یافته است.
متأسفانه این فرد اخیراً به سمت جدیدی در دانشگاه منصوب شده و حضور پررنگ‌تری در عرصه‌های مدیریتی پیدا کرده است؛ جای بسی تأسف است که توجه لازم به سلامت نفس و سابقه افراد در انتخاب مدیران دانشگاه مبذول نمی‌گردد و این‌گونه راه بر حضور عناصر ناشایست و نامطلوب در مجموعه مدیریتی دانشگاه باز شده است.
بنظر می‌رسد اقدام لازم از سوی دانشگاه در این خصوص، لغو کلیه احکام مدیریتی این فرد و کنار گذاشتن او از فضای مدیریتی دانشگاه است؛ زیرا حضور وی جز آلوده ساختن ساحت دانشگاه به فساد و رانت و اختلال در نظم مدیریتی آن نتیجه دیگری نخواهد داشت.
بسیج دانشجویی طبق وظیفه شرعی خود مطالبه‌گری در این خصوص را ادامه داده و در صورت عدم اصلاح از سوی دانشگاه، مراتب پیگیری را از مراجع بالاتر به عمل خواهد آورد.

والسلام علی من اتبع الهدی

مطالب مرتبط