باقری کنی در مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده: نباید اجازه دهیم ترور شهید فخری‌زاده برای جنایتکاران و حامیان تروریسم بدون هزینه باشد.

باقری کنی در مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده: نباید اجازه دهیم ترور شهید فخری‌زاده برای جنایتکاران و حامیان تروریسم بدون هزینه باشد.

در روز پنجشنبه ۲۰ ام آذر ماه ۱۳۹۹ مراسم بزرگداشت شهید دانشمند هسته ای محسن فخری زاده به همت هیئت ابناءالزهرا (س) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در امامزاده صالح ابن موسی علیه السلام با سخنرانی دکتر علی باقری کنی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و مداحی حاج محمد رستمی برگزار شد. دکتر باقری کنی در این مراسم نکات زیر را بیان کردند:

از اهداف دشمن در مسیر تقابل با ملت ما همواره این بوده است که فاصله بین اراده و تصمیم خود تا حصول نتیجه و هزینه ای که در این مسیر می دهد را به حداقل برساند؛ نکته مهم این هست که شهدا رسالت اصلی‌شان این است که فاصله بین اراده و تصمیم دشمن تا آن نتیجه ای که مدنظرش هست را به بی‌نهایت برسانند و حتی تهدیدی که دشمن بر‌علیه ملت ما ایجاد می‌کند را تبدیل به فرصتی می‌کنند که دشمن از آن تدبیری که کرده بود، پشیمان می‌شود.در همین دوره اخیر ایجاد داعش در سوریه و عراق تدبیر دشمن بود و نتیجه‌ای که مدنظرش بود این بود که امتداد این جنایت داعش را به داخل ایران بکشاند و ایجاد  نا‌امنی کند.اما تلاش، مجاهدت، هوشمندی و هوشیاری فرمانده‌ای بزرگ به نام سردار سلیمانی بود که این فاصله را آنقدر زیاد کرد که ورق برگشت.

پس خون شهدا و برکت خون شهدا، صرفاً یک چیز کوچک و مقطعی نیست؛ در واقع طراحی‌های دشمن را باطل می‌کند. نکته این هست که ما میراث داران و وارثان این شهدا بزرگ هستیم. مسئولیت و رسالت اصلی ما این هست که آن مسیری که به پرچم داری ولایت توسط این شهدا به سمت جلو هدایت می‌شد همان مسیر رو ادامه بدهیم اگر این کار بشود منافع ملی تأمین می‌شود.اینکه دشمن می‌آید شهید سلیمانی، شهید شهریاری، شهید فخری زاده را ترور می کند، معنایش این است که این مسیر که این‌ها می‌رفتند بر خلاف منافع دشمن و تامین کننده منافع ملی ما بوده است.

غربی‌ها به ویژه هم در شهادت شهید سلیمانی، هم شهید شهریاری و هم در همین دوره اخیر در شهادت شهید فخری‌زاده رفتاری که داشتند، مواضعی که گرفتند دقیقاً تکمیل‌کننده اقدامی بود که تروریست‌ها انجام دادند. از این جهت رسالت دستگاه‌های مرتبط با عرصه خارجی به ویژه دستگاه دیپلماسی این است که اجازه ندهند برخی یا باحاشیه نشینی یا با ‌انفعال یا برخی مانند دولت آلمان با پرروگری بخواهند به تروریسم مشروعیت بدهند. غربی‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که تروریسمی که تامین کننده منافع آنهاست، ترویج پیدا کند و تروریسمی که تامین کننده منافع آنها نیست یا برخلاف منافع آنهاست محکوم شود. از نظر ما تروریسم در هر شکل، به هر نحو و در هر زمان توسط هر کسی محکوم و غیرقابل قبول است؛ جنایت ترور شهید فخری‌زاده دقیقاً با همان توفندگی و قدرت که پیگیری‌های داخلی و خارجی برای ترور شهید سلیمانی انجام گرفته است و در حال طی مراحل قانونی است قطعاً مورد توجه دستگاه قضایی خواهد بود.ما هم در ستاد حقوق بشر به طور جدی تلاش می‌کنیم تا از همه ظرفیت‌هایی که در عرصه حقوق بشری دوجانبه با کشورها و همین‌طور در عرصه حقوق بشری بین المللی وجود دارد استفاده کنیم.

رسالت بزرگ شهدا و پیام اصلی شهدا این است که ما باید مسیری را که رهبری و ولایت امر تعیین می‌کنند، پیگیری و تعقیب کنیم و اجازه ندهیم هیچ اخلالی در آن مسیر پیش بیاید و نکته مهم این است که آن چیزی که مرجع و محور وفاق ملی هست همان چیزی هست که ولی امر و رهبری روی آن تأکید می‌کنند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *