آخرین خبرها
خانه / قاصدک / همایش ها / همایش واکاوی حقوق بشری حجاب در ایران و غرب / همایش واکاوی جقوق بشری حجاب در ایران و غرب
همایش واکاوی جقوق بشری حجاب در ایران و غرب

همایش واکاوی جقوق بشری حجاب در ایران و غرب

همایش بررسی وضعیت حجاب از دیدگاه حقوق بشر در ایران و غرب به سعی معاونت تربیت و آموزش بسیج دانشجویی و بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی، با حضور دکتر غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و جمعی از دانشجویان در تاریخ یکشنبه هفتم دی ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۶ در سالن آمفی تئاتر شهید ولی زاده دانشکده داروسازی شهید بهشتی (ره) برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بسیج دانشجویی در این همایش که با هدف تحلیل و نقد حقوق بشری منع حجاب در غرب و با محوریت طرح آن در کشور فرانسه (مدعی سردمداری دموکراسی در اروپا) برگزار گردید، آقای دکتر غلامی با طرح یک سئوال (آیا حجاب بخشی از حقوق بشر است یا نه؟) به تعریف مبانی حقوق بشر و نگاه آن به مقوله حجاب در دنیا پرداختند.

ایشان در بخشی از صحبت های خود بیان داشتند:
دیدگاه غرب در مورد منع حجاب از ۳ محور مورد نقد جدی است:
۱- براساس قوانین داخلی
۲-براساس قوانین حقوقی بین المللی
۳- براساس اصول دموکراسی و آزادی عقیده،

و غرب بخصوص کشور فرانسه با توجه به طرح این موضوعات تمام تلاش های خود را بالعکس برای منع حجاب بکار گرفته است که این تلاش ها موجب گردید دولت فرانسه در ۱۵ مارس سال ۲۰۰۳ قانون منع حجاب در سطح کلیه معابر واماکن عمومی مورد تصویب قرار دهد و با این تصمیم موجبات آزار و اذیت گسترده مسلمانان و بخصوص خانم های محجبه را درسطح جوامع غربی فراهم نماید.
در ادامه این جلسه دکتر غلامی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به شبهات پیش آمده در غرب درمورد وضعیت قانونی حجاب در ایران و سطح بین المللی اشاره نمودند و در پایان به سئوالات دانشجویان در خصوص مباحث مطروحه پاسخ دادند.

Untitled-1

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*