همسنگر علم در پردیس نیایش دانشگاه
همسنگر علم در پردیس نیایش دانشگاه

همسنگر علم در پردیس نیایش دانشگاه

سومین سالگرد تشییع و تدفین شهدای گمنام دانشگاه و اولین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه تحت عنوان«یادواره همسنگر علم» در روز سه شنبه مورخ 31 فروردین ماه در پردیس نیایش دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که به کوشش بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین فرهادزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر پالش مشاور اجرایی و مدیر حوزه ریاست دانشگاه، دکتر خانی جزنی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و پدر شهید جمشیدی دانشجوی دانشگاه، دکتر تولایی رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… اعظم(عج)، دیگر مسئولین، خانواده های معزز شهدای دانشجوی دانشگاه و جمعی از دانشجویان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم دکتر تولایی بیان نمود: خداوند را شاکر هستم که این توفیق را نصیب بنده کرد تا امروز در خدمت خانواده های شهدای عزیز سرزمینمان باشیم. وی گفت: پیشرفت های کشور ایران در تمامی عرصه ها، مدیون تلاش ها و فداکاری های این بزرگواران است. انشأا… که همگی قدردان محبت های این بزرگواران و خانواده هایشان باشیم چرا که خانواده این عزیزان نیز در افتخارآفرینی های کشورمان در تمامی عرصه ها سهیم هستند و اگر صبر و استقامت خانواده ها نبود، امروزه در بین دیگر کشورها سرآمد نبودیم. دکتر تولایی افزود: از خداوند متعال برای خانواده های تمام شهدای عزیز، سلامتی و سعادت روزافزون خواستارم. وی در خاتمه سخنان خود درباره علم ژنتیک و نحوه شناسایی وابستگان پیکرهای پاک شهدای گمنام نیز توضیحاتی را ایراد نمود.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی به بیان خاطراتی از دوران مبارزات خود علیه رژیم طاغوت و همچنین دوران اسارت خود در زندان های بعث عراق پرداخت.

همچنین در این مراسم خانواده های شهید احدی و شهید ساکی –دانشجوهای پزشکی دانشگاه- یاد و خاطرات فرزندانشان را گرامی داشتند و به بیان خاطرات دوران زندگی این بزرگواران پرداختند.

لازم به ذکر است تقدیر از خانواده های معزز شهدای دانشجوی دانشگاه، گل افشانی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط مسئولین و مدعوین، رونمایی از تصاویر طراحی شده شهدای دانشکده پزشکی، پخش نماهنگ از شهید عاشوری، شعرخوانی حمیدرضا برقعی شاعر اهل بیت و… از دیگر برنامه های متنوع این مراسم باشکوه بود.

[tribulant_slideshow gallery_id=”7″]

مطالب مرتبط