نشست صمیمی تشکل های دانشجویی با وزیر بهداشت

نشست صمیمی تشکل های دانشجویی با وزیر بهداشت

thum-d880f2f0c9627e450fe7-15_211449

جلسه 2 ساعته وزیر بهداشت با مسئولین تشکل های دانشجویی دوشنبه شب در دانشگاه عاوم پزشکی شهید بهشتی (ره)

در این دیدار صمیمی 2 ساعته که تا 1 بامداد به طول انجامید، مسئولین 5 تشکل بزرگ کشور در این مراسم حضور داشتند .هر تشکلی مباحث پیرامون اهداف خود را بیان کرد و وزیر بهداشت در انتها مباحث بیان شده از طرف تشکل‌ها را به خوبی پاسخ پاسخ دادند.


 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جلسه  تشکل های دانشجویی با وزیر بهداشت جلسه خوبی بود چرا که ایشان جایگاه دانشجویان را به خوبی درک کرده اند

در این دیدار آقای محمد امیری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(ره) و علی مهتدی مسئول بسیج دانشجویی بقیه الله به نمایندگی از تشکل بسیج دانشجویی پیرامون گام سوم طرح تحول سلامت، مشکلات صنفی و آموزشی دانشگاه، برنامه ریزی فرهنگی و همچنین لزوم حاکم بودن آرامش در فضای دانشگاه‌ها نکاتی را بیان کردند

امیری با اشاره به دیدار دوشنبه شب وزیر بهداشت و تشکل های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی گفت:  بیشتر مباحث در زمینه طرح نظام سلامت بود. مباحث دانشجویی و خوب نبودن وضعیت فرهنگی دانشگاه ها یکی دیگر از بخش های سخنان دانشجویان با وزیر بهداشت بود.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت از تلاش مسئولان برای بهبود فضا سخن گفته و قول دادند که در طول سال جلساتی با تمامی تشکل ها برای جذب پیام های فرهنگی و کمک های دانشجویی داشته باشند تا بتوانیم با هم فضای سالمی را در دانشگاه های علوم پزشکی شاهد باشِیم.

مسئول بسیج علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه وزیر بهداشت معتقد بود که باید جلسات دانشجویی ادامه پیدا کند و از آن استقبال می کند اظهار داشت: وی خطاب به همکارانش گفت که جلسات دانشجویی را تشکیل دهید و آن را جدی بگیرید.

امیری یکی دیگر از مباحث مطرح شده شب گذشته را وضعیت خوابگاه های دانشجویی عنوان کرد و افزود: در شورای صنفی خوابگاه ها باید طوری عمل شود که خود دانشجویان بتوانند کارها را به عهده بگیرند. همچنین بسیج دانشجویی درباره طرح نظام سلامت صحبت های بسیاری را انجام داد از جمله اینکه به کمک دانشجویان توانستیم کارهای بسیار زیادی در راستای این طرح انجام بدهیم و نقاط ضعف و قدرت آن را بیابیم و بسیج دانشجویی خواهان در میان گذاشتن مباحث با وزیر بهداشت است که قاضی زاده هاشمی نیز این قول را به دانشجویان بسیجی داد که جلسه ای ویژه در هفته های آینده ترتیب دهد.

امیری در پایان با بیان اینکه جلسه دیشب تشکل های دانشجویی با وزیر بهداشت جلسه خوبی بود چرا که ایشان جایگاه دانشجویان را به خوبی درک کرده اند خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت مانند وزارت کار و نفت و … نیست و هرگز وارد سیاسی کاری نخواهد شد و تنها به بهبود فضای بهداشت و سلامت کشور فکر می کند.thum-3bbedf11d1d4bcddceba-4_211438

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه الله گفت: حاکم بودن آرامش در فضای دانشگاه‌ها، پرهیز از حرکت‌های جناحی و سیاسی و باز شدن پای افراد بدنام سیاسی به دانشگاه را در چند سال اخیر از جمله مسائل مهم مطرح شده در جلسه توسط بسیج دانشجویی عنوان کرد که با تائید وزیر همراه شد

علی مهتدی هم با اشاره به جلسه  وزیر بهداشت با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: دوشنبه شب 5 تشکل بزرگ کشور در این مراسم حضور داشتند هر تشکلی مباحث پیرامون اهداف خود را بیان کرد و وزیر بهداشت برخلاف همه مسئولان که سعی دارند در انتهای صحبت‌های افراد مباحث را طوری بیان کنند که شاید پاسخگوی نیازهای دانشجویان نباشد دیشب در انتهای مباحث بیان شده تشکل‌ها نظرات خود را به خوبی بیان می‌کردند.

وی حاکم بودن آرامش در فضای دانشگاه‌ها، پرهیز از حرکت‌های جناحی و سیاسی و باز شدن پای افراد بدنام سیاسی به دانشگاه را در چند سال اخیر  از جمله مسائل مهم مطرح شده در جلسه توسط بسیج دانشجویی عنوان کرد که با تائید وزیر  بهداشت همراه شد.

مسئول بسیج دانشگاه بقیه الله با اشاره به این که قرار شد هفته آینده جلسه اختصاصی با اعضای بسیج به منظور بررسی طرح تحول سلامت با وزیر بهداشت صورت بگیرد اظهار داشت: وزیر محترم بهداشت قول داده‌اند که هفته آینده جلسه‌ای چهار ساعته را به صحبت پیرامون طرح تحول سلامت با بسیج دانشجویی اختصاص دهند.

وی افزود: در زمینه اردوهای جهادی وزیر بهداشت استقبال کرده و به معاونت‌ها دستور دادند که از این طرح حمایت کنند.

مهتدی بحث گسترش اخلاقی در دانشگاه‌ها و برخورد با منکرات و بی اخلاقی ها و پوشش‌های متعارف و جلوگیری از ترویج موسیقی را از جمله موارد مطرح شده به وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت تاکید کردند که برای بحث حجاب می‌بایست کارگروهی تشکیل شود متاسفانه ترویج موسیقی از سوی معاونت‌های دانشگاهی در دانشگاه‌ها صورت گرفته که این خلاف گفته رهبری است و ایشان مخالف ترویج موسیقی در این محیط می باشند.

وی حقوق مقطع کارورزی و تسهیلات را از جمله موارد مطرح شده و مباحث صنفی دانشجویی در دیدار وزیر بهداشت و تشکل‌های دانشجویی بیان کرد و گفت: بیشتر مسائل حول محور طرح نظام سلامت بود که قرار شد در آن جلسه ای که با بسیج دانشجویی تشکیل می‌شود اگر جایی وزارت بهداشت اشتباهی را مرتکب شده اصلاح شود.

لازم به ذکر است؛ در مراسم دیشب وزیر بهداشت با تشکل‌ها معاون دانشجویی وزارت علوم (سید ضیا هاشمی) به عنوان مهمان حضور داشت.

[tribulant_slideshow gallery_id=”4″]

مطالب مرتبط