معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار شد:ورود جدی تر دانشجویان به عرصه مطالبه گری تخصصی

معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار شد:ورود جدی تر دانشجویان به عرصه مطالبه گری تخصصی

بسیج دانشجویی دانشگاه ع پ شهید بهشتی

علی ذاکری نژاد خواستار ورود جدی تر دانشجویان کشور به عرصه مطالبه گری تخصصی شد و اظهار امیدواری کرد که دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و … با مطالبات کارشناسانه خود زمینه را برای ایجاد گفتمان در تمامی زمینه ها در کشور فراهم آورند.

علی ذاکری نژاد معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، گفت: این روز بزرگ فرصت مناسبی برای بازخوانی آرمان خواهی و استکبار ستیزی دانشجویان کشور عزیزمان و تاثیر مهم این جریان در سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشورمان  است و این امر انتظار عموم جامعه و رهبران عالی قدر کشورمان  از جریانات دانشجویی است. امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری همواره بر اخلاص و آزادگی دانشجویان عزیز تاکید داشته و خواستار حساسیت آنها نسبت به  مسائل مهم و حیاتی کشور بوده اند. دانشجویان عزیز نیز در سال های اخیر در برهه های زمانی مختلف، نسبت به اجرای وظایف خود همت ورزیده و نقش آفرینی قابل ملاحظه ای در حرکت های سیاسی و اجتماعی کشور و گفتمان سازی آنها  برای جامعه داشته اند.

ذاکری نژاد در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در دیدار های دانشجویی بر نقش تصمیم سازی و گفتمان سازی دانشجویان افزود: ایشان دانشجویان را به عنوان کانون های تصمیم ساز کشور معرفی کرده اند که همواره در راستای تحقق به این بیانات رهبری به مطالبه گری از مسئولین پرداخته اند. همچنین ریاست محترم جمهور نیز در روز 16آذر سال گذشته بر احساس مسئولیت ، نقش آفرینی اجتماعی و نقادی عالمانه ودلسوزانه دانشجویان تاکید کرده اند. اما  برخی مواقع در تریبون ها شنیده میشود که برخی مسئولین نسبت به این وظیفه مهم دانشجویان بی توجهی کرده و تصمیم سازی دانشجویان برای مسائل کشور را با بیان جملاتی مانند”دانشجویان وظیفه ای به غیر از درس خواندن ندارند ” یا “نادرست دانستن اظهار نظر دانشجویان در امور اجرایی” نادرست می دانند. باید از آنان پرسید که آیا خودشان نیز در دوران تحصیل چنین بوده اند؟ مگر نه این که همواره دانشجویان مملکت به عنوان سدی در برابر انحرافات بوده و بسیاری از اقدامات ارزشمند اجرایی و پیشرفت های علمی حاصل مطالبات و گفتمان سازی آن هاست.

معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امام راحل عظیم الشان با فرمان تشکیل بسیج دانشجویی، وظیفه مهم دفاع از گفتمان اسلام و انقلاب و آگاه سازی توده های مردمی نسبت به مسائل کشور را بر عهده این تشکل ارزشمند قرار داده است. مقام معظم رهبری نیز بارها در صحبت های خود بر احساس مسئولیت یک بسیجی نسبت به مردم و جامعه تاکید داشته و آن را بسیار مهم قلمداد کرده اند. از آنجایی که نظام سلامت کشور یکی از حوزه مهم و حیاتی کشور است و اهمیت آن هم ترازامنیت در جامعه است، بسیج دانشجویی در چند سال اخیر پیگیری ها و مطالبات بسیار زیادی را درباب مشکلات این حوزه داشته است. یکی از نمود های بارز این امر ، مرکز مطالعات سیاست گذاری نظام سلامت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده که بدون توجه به فعل و انفعلات جناح های سیاسی موجود در کشور، نقش مهمی را در جریان سازی رسانه ای چالش های موجود در حوزه نظام سلامت داشته است. این مرکز تمام تلاش خود را در برای ایجاد گفتمان سلامت در کشور انجام خواهد داد تا همدلی و همزبانی واقعی میان دانشجویان و مسئولین در جهت بهبود اوضاع نظام سلامت تحقق پیدا کند.

وی در پایان خواستار ورود جدی تر دانشجویان کشور به عرصه مطالبه گری تخصصی شد و اظهار امیدواری کرد که دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و … با مطالبات کارشناسانه خود زمینه را برای ایجاد گفتمان در تمامی زمینه ها در کشور فراهم آورند.

مطالب مرتبط