چرا رهبر فرزانه انقلاب باید بگویند:من اجازه نمی دهم…؟

چرا رهبر فرزانه انقلاب باید بگویند:من اجازه نمی دهم…؟

امام خامنه ای (مد ظله العالی) : 44

  • من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با داشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران که این دانش گسترده را به اینجا رسانده‌اند، بخواهند بنشینند حرف بزنند.

 


 

بسم الله الرحمن الرحیم

المائدة : 54   «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ»

اى اهل ایمان! هر کس از شما از دینش برگردد [زیانى به خدا نمى‏رساند] خدا به زودى گروهى را مى‏ آورد که آنان را دوست دارد، و آنان هم خدا را دوست دارند در برابر مؤمنانْ فروتن‏ اند، و در برابر کافرانْ سرسخت و قدرتمندند، همواره در راه خدا جهاد مى ‏کنند، و از سرزنش هیچ سرزنش کننده ‏اى نمى‏ ترسند. این فضل خداست که به هر کس بخواهد مى ‏دهد و خدا بسیار عطاکننده و داناست.

چه احساس خوبی است و چقدر زیباست که انسان در این دنیای پر از ظلم و وحشیگری و تجاوز نا عدالتی ، رهبر و پیشوای شیعیان جهان را ببیند که اعمال و رفتارش در همه ابعاد زندگی منطبق بر آیات نورانی قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام است درست همانطور که پیامبر نور و رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم وصیت فرمود که : (إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی [مَا إِنْ‏ تَمَسَّکْتُمْ‏ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی أَبَداً] وَ لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْض ) همانا من در میان شما دو چیز بسیار گران قدر و با ارزش را بجا می گزارم کتاب خدا(قرآن) و عترتم که همان اهل بیتم هستند ,تا زمانی که به دامان آن دو چنگ زنید هرگز گمراه نخواهید شد , آن دو هیچگاه از هم جدا نخواهند شد تا بر سر حوض کوثر بر من وارد شوند. المسترشد فی إمامة علی بن أبی طالب علیه السلام ؛ ص559

ای کاش ما و سایر مسؤولین هم همینطور بودیم و از رهبر عظیم الشأن الگو می گرفتیم و تمسک به ثقلین را سرلوحه لحظه لحظه زندگیمان قرار می دادیم تا این سید تنها و مظلوم مجبور نباشد جور کم کاری و بی توجهی سایرین را هم بدوش بکشد و یکتنه به میدان بیاید.

 

من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با داشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران که این دانش گسترده را به اینجا رسانده‌اند، بخواهند بنشینند حرف بزنند.

(94/2/30 دانشگاه امام حسین علیه السلام)

 

   چه اتفاقی افتاده که امام خامنه ای میگویند “من اجازه نمی دهم”؟

 

    مگر پیش از این نفرموده بودند که “مسئولین نظامی مأذون نیستند؟”

 

    اصلاً مگر روزهای قبلتر نفرموده بودند که “مسئولین مذاکرات نباید…”؟؟؟

    مگر قبل تر رهبری نگفته بود “ملت در دهن کسی خواهد زد که قصد تحقیرشان را داشته باشد؟”

    یادتان هست که رهبری گفته بودند “اگر آمدند شرط برداشتن تحریم را یک چیزى قرار دادند که شما غیرتت نمیگنجد که آن را انجام بدهى؛ چه کار میکنید؟”

 

    مگر ما چه کاره ایم که رهبری میگوید “من اجازه نمیدهم“؟ چطور باید برسیم به این که بگوید “ملت اجازه نمیدهد”

چطور شده که ما مراحلی را گذرانده ایم که ایشان طی روندی، از این مسئله که «دولت باید فلان کار را انجام بدهد»، بعد گفتند «مردم خواهند کرد»، بعد «مسئولین نظامی مأذون نیستند» و بعد حالا چه شده است که ایشان تنها خودشان را مقابل مسئله قرار میدهند؟

 

خیلی ها می پرسند چه باید کرد؟ چه کار کنیم؟

جواب در حرفهای رهبر انقلاب است:

 

    از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ی دیپلماسی فعّالیّت میکنند، کار میکنند، قرص و محکم حمایت میکنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقی دارد میافتد [تا] بعضی از تبلیغاتچیهای مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغاتچیهای بیمزد و مواجب – از روی ساده‌لوحی – نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند. (12 آبان 1392)

 

چرا لفظ ایشان از اجازه ندهید به اجازه نمی دهم تغییر کرده است؟آیا دروازه خیبر را بازهم تنهایی بردوش بکشند؟؟

آیا علتش جز بی بصیرتی و بی تحرکی ماست؟

علی تنهاست و ذوالفقار در دست در خندق ولایت فقیه که دور تا دور ایران را و حتی جبهه مقاومت را گرفته رو به عمرو بن عبدود زمانه رجز میخواند ولی فقط ازخودش مایه میگزارد ٬  گویی که برخی لشکریانش چشم به دست دشمن دارند ٬ برخی ترسیده اند ٬ برخی روضه سکوت گرفته اند و…

شیطان بزرگ که تا دیروز برای شروع مذاکرات چشم به بیانات رهبری داشتند و منتظر صدور اجازه ایشان برای نشست ها بود ٬ امروز گستاخانه وبا صراحت به صحبت ها و مواضع ایشان بی توجهی میکند!!

دلیل این گستاخی آیا جز در یاری نکردن رهبرمعظممان از سوی برخی خواص بی بصیرت و عوامل داخلیست؟؟

بی اعتنایی غرب به مواضع رهبرمان ریشه در بی اعتنایی داخلی به بیانات ایشان دارد .حالا باید دید کجاها فرمان رهبری انجام نگرفته است؟

 

کجاها از دستور صریح رهبری سرپیچی شده یا عده ای شانه خالی کرده اند؟؟

عده ای به دستور عمل نکرده اند و عده ای هم در برابر این سرپیچی از دستور سکوت کرده اند ما جزء کدام دسته ایم؟؟آیا پیگیر مطالبات رهبرمان بوده ایم ؟؟

چرا روز به روزخواسته های شیطان بزرگ بیشتر میشوند؟؟ چرا تهدید؟ چرا زیاده خواهی؟ وصدها چرای دیگر…

در پشت پرده ی ((من اجازه نمی دهم)) هزاران مفهوم گنجانده شده که چاره همه آن ها بیداری و بصیرت عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار هست.

ملت باید هوشیار باشند این روزها مواضع مخالف و زاویه دار با بیانات رهبری فقط ازبیرون شنیده نمیشوند و شدت داخلی این گستاخی ها طرف غربی را هم گستاخ تر کرده است.

عده ای با اظهارات چندپهلو سعی دارند رهبری را در تقابل با ملت بگذارند و شکست سیاست های غلط خود را به سمت ایشان متمایل کنند.

 

رهبرفرزانه نیز همیشه منتظر نخبگان ٬ جوانان ٬ نسل بیدار وآحاد ملت میمانند تا از حق و حقوق ایرانی -اسلامی خود دفاع کنند و استقلال میهنمان حفظ شود و آن هنگام که اقشار مختلف ساکت باشند ٬ رهبری از خود مایه میگذارند و اینچنین بدخواهان ایشان به برخی اهداف خود می رسند.

 

وقت آن شده که دراین پیچ بزرگ تاریخی فاصله میان شعار تا عمل را به صفربرسانیم و علی را چون کوفیان تنها نگذاریم ٬ هم صدا با ایشان مطالبه گری کنیم و در مقابل زیادی خواهی ها بایستیم .

دیگر حسرت نخوریم که از جوانان پیرخمین نبودیم ، این روزها جنگ به مراتب سخت تری هست که نیاز هست در کناررهبری فرزانه مان  همت و بابایی و دوران و آوینی و چمران و… آماده رزم باشند.

 

روزگاری نرسد که شرمنده شهدا و امامشان باشیم ، رهبرمان را چون سپاه امام حسن (ع) تنها نگذاریم !

یادمان باشد این دشمن همان است که درآندلس دریای خون به راه انداخت ٬ مسلمانان بوسنی را به خاک و خون کشید ٬ عراق ٬سوریه ٬ لبنان ویمن را نابود میکند و حاشیه نشین های خلیج فارس را در جاهلیت مدرن دفن میکند ٬ منطقه در تب وتاب است ٬ فتنه ها از هرطریق درحال انتشار هستند ٬ آنانکه خواب آلودند له میشوند ٬ آنانکه دست به سمت دشمن دراز کردند دستشان قطع میشود و پیروز کسانی هستند که به ریسمان الهی چنگ بزنند ٬  چشم وگوششان باز باشد و بر توان داخلی متکی باشند.

ای کسانی که ایمان آورده اید یهود و نصارارابه دوستی باخود برمگزنید که آنها خود دوست یکدیگرند ٬ وهرکس از شما ایشان را به دوستی باخود برگزیند در زمره آنهاست و خدا ستمکاران راهدایت نمیکند (آیه ۵۱ سوره مائده)

همیشه به یاداین سحن گهربارامیرالمومنین(ع)باشیم که فرمودند:کسی که موقع یاری رهبرش درخواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود.

 

 

مطالب مرتبط